Apache a dva druhy zateze

Honza Pazdziora adelton na fi.muni.cz
Pátek Duben 1 23:03:05 CEST 2005

On Thu, Mar 31, 2005 at 07:42:43PM +0000, Jan Kasprzak wrote:

> ftp.fi.muni.cz, mysql.linux.cz a dalsi). Problem je, ze pokud se
> vyskytne nejaka vetsi zatez (nova verze Linuxove distribuce, nove MySQL),
> tak downloadujici klienti vycerpaji MaxClients a ostatni virtualni HTTP
> servery nejsou dostupne (nebo jsou malo dostupne). A ted je otazka,
> jak tohle resit. Umi Apache nejak omezit pocty klientu na jednotlive
> virtualni HTTP servery? Jsem ochoten tyto dva druhy zateze odmigrovat
> kazdy na samostatnou IP adresu.

Primo v dokumentaci jsem to nenasel, ale asi se to da udelat pomoci
dvou uid, kdy se v tom vhostu priradi pomoci AssignUserID uid, a
pomoci ChildPerUserID se omezi pocet potomku. Jo, vyzaduje to
perchild (kteryzto asi nepouzivas).

> 	Druha moznost je poustet na kazde IP adrese samostatneho Apache
> se samostatnou konfiguraci, ale to se mi moc nelibi (udrzba dvojich
> startovacich skriptu, udrzba dvoji konfigurace, atd). Jde neco takoveho

Dva startovaci skripty jsou pravda (ale jakmile si clovek srovna
v hlave, kde co v te Fedore musi nastavit, tak to funguje bez problemu),
dve konfigurace ne, protoze se to da vsechno krome toho limitu dat do
spolecneho konfiguraku, na ktery se pak da Include. Navic to ma to
vyhodu, ze je mozne shodit (ci restartovat) ty servery kazdy zvlast.

V posledni dobe se mi zda, ze kdykoli vznikne pozadavek mit vhosty,
tak je nejjednodussi to rovnou udelat jako nekolik serveru vedle sebe.

 .project: Perl, mod_perl, DBI, Oracle, large Web systems, XML/XSL, ...
		Only self-confident people can be simple.