Zmizelo asi 10 GB místa na ext2 :-(

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Pondělí Duben 4 15:55:08 CEST 2005

Samba 3
kernel 2.6.8
200 GB HDD

Přesunul jsem přes Windows XP přes Sambu15 GB z tohoto disku na jiný
disk a uvolnily se pouze 4 GB namísto 15 GB. Unmountoval jsem partition,
provedl force fsck.ext2, ale nenašel žádné chyby ani volné místo.
Připomíná mi to situaci, kdy se něco smazalo pod Windows se zapnutým
"Norton Recycle Bin" nebo jak se to jmenovalo. Po vysypání tohoto
záchraného koše, už bylo celé místo opět k dispozici. Linux ale nic
takového nemá, tak kam mohlo zmizet to volné místo?

Tušíte, čím by to mohlo být? Partition jsem založil v Acronis
DiscDirector 9.0 a data na disk nakopíroval přes ext2fsd verze 0.23 ve
Windows XP z NTFS partition. Níže jsou podrobnější informace:

Windows ukazuje "vlastnosti disku" přes Sambu:
Kapacita: 183 GB
Využito: 179 GB
Volné: 4 GB (mělo by být volno 15 GB)

Windows ukazuje "velikost všech adresářů" přes Sambu:
Velikost: 170GB (odpovídá, že chybí volné místo)

df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hdc1             184G  171G  4.2G  98% /mnt (mělo by být volno 15 GB)

du -c -h | grep total
171G    total (odpovídá, že chybí volné místo)

Děkuji, Petr Novák
n_petr na seznam.cz

PS: Napadlo mě, že při zakládání ext2 při instalaci Sarge se to ptá, že
cca 5% se má vyhradit nevím na co. Nemohl si je linux vyhradit nějak teď
a k čemu jsou? Uříznout 10 GB z nového disku, docela naštve.