Mount USB disku se zaznamem LABEL=... ve ftsab

Tomas Penicka tomik na linux.fjfi.cvut.cz
Středa Duben 6 11:14:00 CEST 2005

Dobry den,

   mam problem s mountovanim externiho USB disku. Prestalo me bavit pri
kazdem pripojeni zjistovat, na kterem /dev/sd* je disk pripojeny, tak jsem si
dal do /etc/fstab zaznamy typu:
LABEL=Data1 /mnt/data1 atd.
Pri pokus o mount mi vypise: "No such partition".

Zde se mi, ze problem je v tom, ze pokud system nema potrebu disk cist, tak
ho ani necte. Tim padem neprecte popisky u jednotlivych partition a disk
nepripoji.
Vyzkousel jsem, ze staci nejak ,,probudit'' disk (treba jenom pustit cfdisk
/dev/sda a pak z neho hned vyskocit, nebo mount /dev/sda1 /mnt/neco),
problem je v tom, ze na oboji je vlastne potreba byt root.

Otazka:
     Da se problem nejak vyresit bez udev?
     Da se problem nejak obejit--probudit disk bez rootovskych prav?

 Diky

--
 Hi! I'm a .signature virus! Copy me into your ~/.signature to help me
spread!