ftp pristup jen pro uzivatele se zapnutym ftp

GRAFON dtp štúdio grafon na grafon.sk
Středa Duben 6 22:43:52 CEST 2005

Dobry den,

dufam, ze tentoraz nedostanem kamenom do hlavy ked sa opytam - ako
chcete zistit, ci dotycnemu na pocitaci FTP server?
Alebo ak pod tym beziacim FTP bol mysleny klient tak bez klienta sa
pripojuje dost tazko ;o)
Alebo su mysleny len uzivatelia dotycneho servra??? To staci bloknut FTP
zo vsetkych IP okrem localhostu...

Ale k veci - v zasade su tri moznosti riesenia tohto problemu:

1. na urovni iptables odfiltrovat porty, ktore pouziva FTP na spojenie a
povolit ich len tym, ktorych chcem do systemu pustit
2. na urovni xindetd povolit FTP zas len pre IP adresy z ktorych ho
chcem povlit
3. na urovni proftpd v spominanom konfiguracnom subore povolit len
pristup podla mena uzivatela...

Ale (aj ked som manual k proftpd detailne nestudoval) dost pochybujem,
ze nejaky klient bude schopny zistovat
ci na pocitaci (IP adrese) z ktoreho sa klient pripaja bezi ftp server.
Okrem toho ze internet je preplneny
rozmyni NATmi a klient sa casto pripaja z uplne ineho pocitaca nez toho
aku IP ma navonok...

Vlado

Jiri Caha wrote:

> [...]

-- Ing. Vladimir Rengevic GRAFON dtp studio Tranovskeho 19, Liptovsky
Mikulas, Slovakia phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454 mobil:
+421/905/642799