Srovnani SCM systemu?

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Duben 7 15:13:28 CEST 2005

Jan Kasprzak <mailto:kas na fi.muni.cz> wrote:
> 	Najde se nejaky clanek srovnavajici tla, darcs, monotone,
> SVK, prcs, bazaar-ng a pripadne i dalsi?

	Dovolil bych si upozornit na Subversion
(http://subversion.tigris.org/). Vim, urciti lide mají vyhrady k tomu, ze je
to lepsi CVSko, jednak s jejich nazorem nesouhlasim a nesdilim ho, jednak
jsem byl a jsem zapojen do vyvoje, které prave CVSko jako SCM pouzivaji a
řekl bych, ze Subversion je o hodne dal... Ano, neznam a nepouzivam
BitKeeper, naopak jako další rozsahly systém mohu jmenovat SourceSafe
(Microsoft, alespon lokalnizacni tymy na tom interne opravdu jedou....),
který dle mych informaci neumi kolizni systém práce... - umozni pouze
exkluzivni zamky.

	Další bod pro Subversion bych si dovolil podotknout je urcita
aktivita na poli "synchronizace" source Linux kernelu... - podrobnosti třeba
na www.abclinuxu.cz v kernelovych zpravickach.... - něco jako BitKeeper <->
SVN plnohodnotny most...

	Ja osobne pouzivam Subversion ve velmi ostrem provozu jiz 5-ty mesic
u nekolika projektu (několik vyvojaru) a nemohu si vůbec stezovat. Pouzivam
bud klienty - context shell v MS Win, Subclipse pro IDE, pripadne command
line (linux) vudci standalone serveru, WebDAV pristup jsem nezkousel, verim
ale ze je to jen urcita jina forma prezentace...

	Blizsi informace o tomto SCM lze najit ruzne po netu, ja osobne
silne doporucuji, pac jsem ho nasadil a pouzivam i sam...

PS: Zminene beter-scm mi neprijde jako opravdu verohodny zdroj (navíc
poplatny době a neprilis aktualizovany), nasel jsem tam, když jsem ho
dukladne procital, spoustu nesrovnalosti a takovy trochu osobní fanatismus
za urcitymi sice teoreticky krasnymi vecmi, jejich prakticke vyuziti
(alespon z meho pohledu) je mizerne az zadne...