bind

Petr Špatka spatkalnx na luzanky.cz
Pátek Duben 8 13:03:33 CEST 2005

> No síť zas až tak malá není (cca 40 PC), i když žádný obr to není.

To je jen o fous větší než kde to mám já.

> To jsem asi něco přehlédl. DHCP umí fungovat jako DNS? Pokud ano tak
> mne žádný bind nezajímá, ale v DHCP nemám tušení kudy na to.

Ne DHCP neumí fungovat jako DNS, ale dnsmasq je program s trochu
neunixovým přístupem - dělá jak DNS tak i DHCP server.
Umí následující (asi toho umí i víc): DNS mrkne do /etc/hosts a pokud
tam jméno nebo adresa vrátí příslušné údaje (včetně reverzních záznamů),
co není v /etc/hosts tak se zeptá nastavené DNSky (u mě providera), umí
MX záznam - zase stejně co nemá ve svém konfiguráku, vezme od providera.
Navíc umí DHCP (v nějakém rozsahu, případně pevně podle MAC adresy a
možná i něco jiného, ale to jsem nepotřebova) samozřejmě včetně toho, že
kromě IP pošle nastavení wins, dns, default-gw a asi i další věci

Sice ze začátku jsem měl dojem, že konfigurák je 100x horší než BIND,
ale pak jsem zjistil, že to je jenom zdání - 95% options nepotřebuješ.

Petr