zaujimava vlastnost kernelu

Úterý Duben 12 23:12:41 CEST 2005

On Tue, 12 Apr 2005, Jan Satko wrote:

> Chain PREROUTING (policy ACCEPT)
> target     prot opt source            destination
> SKOK    all  --  0.0.0.0/0            y.y.y.y
[...]
> Ono mi ping z y.y.y.y na x.x.x.x funguje. Ale opacne ping z x.x.x.x na
> y.y.y.y nefunguje.

Cicham cicham conntrack. Tohle vypada, jako by zalezelo na tom, ktera
strana komunikaci iniciuje. Aha...ze vy jste to pravidlo napsat do tabulky
nat? Tam to totiz funguje tam, ze ta se pouziva pouze na pakety
vytvarejici nova spojeni. Je to vlastnost a ne chyba.

> Chain FORWARD (policy DROP)
[...]
> A dalsia vec. Akonahle zrusim HOCIKTORE z tych 2 pravidiel vo FORWARDE,
> tak ping prestane chodit.

To neni zadna zahada. V takovem pripade se jeden nebo druhy smer zahodi.