mount -t auto

Adam Pribyl covex na bbs.cvut.cz
Čtvrtek Duben 14 11:42:35 CEST 2005

Resim nasledujici zadrhel na ktery jsem narazil ve Slaxu a predpokladam
bude i ve Slackware (muze nekdo vyzkouset?)

Pokud ve slaxu pouziji

mount -v -t auto /dev/hdaX /mnt/hdaX

pak se ext3 filesystem vzdy pripoji jako ext2 (i s prislusnymi dusledky)
- a protoze se to tam pouziva default, na vsechno tak se vsechny ext3
mountuji jako ext2.

Ve Fedore ani v debianu mi to ale nedela a FS se prpoji normalne jako
ext3.

Z manualovych stranek jsem vycetl ze k autodetekci se muze pouzivat bud
/etc/filesystems nebo /proc/filesystems v obou je poradi detekce takove ze
by se nejdrive mela zkouset ext3 pak az ext2. Podle me ale na tyto soubory
uz nedojde, protoze mount to nadatekuje podle superblocku. Proc ale ve
slackware zkousi nejdrive ext2? Koukal do zdroju pouzitych ve slackware
ale pouziva se v podstate normalni puvodni balik:

http://ftp.linux.cz/pub/linux/slackware/slackware-10.1/source/a/util-linux/util-linux.MCONFIG.diff.gz

patche v debianu jsou trochu vetsi, ale nevsiml jsem si ze by tam bylo
neco ohledne auto:

http://ftp.debian.org/debian/pool/main/u/util-linux/util-linux_2.12-10.diff.gz

Tusi nekdo? Muze to nekdo zkusit v plnem slackware?

Diky

Adam Pribyl

--
Odchozi zprava neobsahuje viry protoze nebyla odeslana z Windows.
Otestovano zdarma a legalne na OS Linux.