Vyhrazování pásem - HTB

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Duben 14 11:53:24 CEST 2005

On Thu, Apr 14, 2005 at 11:29:06AM +0200, B.Duda wrote:
>  Protože se pakety musí drzet ve fronte aby je bylo mozne ridit. Doporucuje
> se davat max cca -10proc pasma. Pokud by se fronta nevytvorila , nemuze htb
> nic delat.

Ja to trosku upresnim. Neni pravda, ze je treba nastavit nizsi rychlost
na mem rozhrani, aby se mi vytvorila vetsi fronta. Problem je, ze kdyz
jste pripojeni pres nejakeho ISP a ten vam dela shaping, tvori se jeste
druha fronta u nej. Pokud ma velky buffer, tak i kdyz u vas se live
pakety jako voip a dns ;) dostanou ven jako prvni z vasi vytvorene
fronty na presne 512, u isp se zaradi do jeho fronty a mate po
interaktivite. Tim, ze nastavite o par bitu nizsi rychlost(*) docilite
prazdne fronty u ISP a latenci budete urcovat jen vy.
(*) podle toho jak moc ISP podvadi me staci 510 ;o). 450 je fakt malo.

Dekuji, ze posilate prispevek vzdy na konci textu.
-- Dalibor Straka