linux na cf - koncept?

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Čtvrtek Duben 14 14:49:27 CEST 2005

Jan Klugl wrote:

> planuju nahradit hdd ve svem 'serveru' za CF. Zajimal by me ale koncept
> takove upravy, vzhledem k omezene zivotnosti CF [omezeny pocet zapisu].
> Kdo to pouzivate, jak to pouzivate? Mate CF read only? Kam swapujete,
> swapujete vubec? Co logy?

Mam Soekris net4801 ako domaci router/firewall/mail server.
Mam tam notebookovy disk, na ktorom je /home a /var,
to cele v laptop-mode a disk zastavujem ked ho netreba,
nech tam zbytocne nekuri. Roztaca sa cca 5-krat za hodinu -
podla specifikacie ma vydrzat min. 300000 start/stop cyklov,
takze dalej neriesim.

System bezi z 1 GB CF, je tam normalny Debian unstable.
Filesystemy na CF su samozrejme montovane s noatime.
Sledoval som si chvilu kolko sa tam modifikuje - obcas
niekto niekam zapise, ale to su radovo desiatky zapisov
za den => vzhladom k zivotnosti CF zanedbatelne.

Swap je na disku, ale prakticky nevyuzity a urcite
by to slo aj bez neho. Logy mam v tmpfs, ktory cas od casu
cronom a pri shutdowne zabalim a zapisem na tu CF-ku.
Pri boote ich zasa rozbalim do toho tmpfs.

Nebyt mail servera a databazy, ktoru tam mam kvoli nejakym
web-sluzbickam co sa hodia (sprava bookmarkov napr.)
by to bez toho HD slo v pohode.

Zdravi
--
                                    Stano