Benchmark pro linux a CPU stability test pro overclock pro linux?

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Pátek Duben 15 17:11:58 CEST 2005

Nejprve děkuji všem za odpovědi...

Martin Bajer napsal(a):

>Ahoj pokusim se ti to rozmluvit :)
>
> 1. Spocitej si kolik te stoji elektrina, kterou pretaktovany CPU +
>pridavne chlazeni spotrebuje. Je to nekolikanasobek rozdilu v cene mezi
>pretaktovanym CPU a CPU, ktery ma stejny takt jiz z vyroby. Lepsi je
>tedy koupit rovnou drazsi CPU. A uplne nejlepsi je koupit jen tak
>vykonny CPU, jaky skutecne potrebujes. Za rok je stejne kazdy CPU
>pomaly.
>
> 2. Linux je na pretaktovani velice haklivy, mnohem vice nez Windows.
>Dokaze HW maximalne vytizit a snadneji se neco prehreje. Skoro jiste to
> [...]
- myslel jsem si pravý opak

> 3. Riskujes, ze ti neco odejde a splaces nad vydelkem.
>
> 4. Hlucnost, protoze musis brutalne chladit.
>
> 5. O kolik se realne zvysi vykon ? Obvykle tak 10-15%. Na chovani
>pocitace, ani na hrach to VUBEC NEPOZNAS.

- chladím ArticCooling Freezer 64, nic brutálního
- je mi jasné, že se výkon o moc nezvýší (o té spotřebě elektřiny jsem
nic netušil :o)

> Stabilni to je, kdyz to nepada pri max. zatezi. Po cely rok, i v lete,
>kdyz je v mistnosti horko :)

- já vím

> Ano kompilace jadra se k tomu casto pouziva.

- ale jak poznám, zda kompilace proběhla správně?

> Frekvence je dana nastavenim v BIOSu. Nejlepe to vyctes tam.

- právě že v BIOSu to nikde nevyčtu, nic tam takového není (GigaByte
K8NXP-9)

Díky, Petr
n_petr na seznam.cz