Preco zeru programy tolko ramky?

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pondělí Duben 18 15:20:21 CEST 2005

David 'Ilicz' Klementa napsal(a):

>Aaaano jde to...
>
>udelate si treba gigovej soubor....
>	dd if=/dev/zero of=/tmp/swap-file.img bs=1024k count=1024

BTW tohle je jenom 1M.

>vytvorire v nem swap area...
>	mkswap /tmp/swap-file.img
>
>a zapnete swap
>	swapon /tmp/swap-file.img
>
>a mate... pokud jej chcete trvale, prihodil bych jej asi do /etc/fstab...

Ale pozor - púokud ho nechcete trvale, pak _nesmíte_ udělat toto :

rm /tmp/swap-file.img

Bláhově jsem se domníval, že když ten soubor smažu (hned), bude na disku
pořád existovat (protože je otevřený) a nemusím na něj myslet a ručně ho
mazat po dalším restartu, protože se s uzavřením smaže.
Jenže chyba lávky - protože soubor už neexistuje (resp. není dostupný
jménem), nemůže z něj swapoff odpojit swapování. A protože zůstává
otevřený i když jsou všechny procesy ukončené, neodpojí se korektně fs a
zůstanou na něm chyby !
Takže až zase budu chtít dočasně zvětšit swap, zadám si smazání souboru
se swapem do starovacích skriptů, abych zase nenarazil. A všem
doporučuju totéž.