DHCP - nechtěné přidělení více IP adres 1 rozhraní

Filip Jirsák filip.jirsak na gmail.com
Středa Duben 20 07:54:26 CEST 2005

Zdravím,
ISC DHCP server mi přiděluje jednomu počítači více adres. Tady je
příklad z dhcpd.leases:

lease 194.108.202.25 {
 starts 2 2005/04/19 10:41:04;
 ends 2 2005/04/19 16:41:04;
 binding state active;
 next binding state free;
 hardware ethernet 00:10:dc:ab:5e:3f;
}
lease 194.108.202.54 {
 starts 2 2005/04/19 10:41:57;
 ends 2 2005/04/19 16:41:57;
 binding state active;
 next binding state free;
 hardware ethernet 00:10:dc:ab:5e:3f;
 uid "\001\000\020\334\253^?";
 client-hostname "PC18";
}

Jak je vidět, jedna MAC adresa má přidělené 2 IP adresy. Vzhledem k
tomu, že přidělovaných IP adres není 2× víc než počítačů, brzy nemá
DHCP co přidělovat. Problém bude asi v různém přidělování (nebo
přebírání?) uid - v tom (a v client-hostname) se oba záznamy liší.
Napadá mne jediná souvislost - většina počítačů má nastaveno bootování
z LAN, kde se bootuje GRUB ze sítě a teprve pak (většinou) Windows. O
přidělení adresy tedy mohou po sobě žádat BIOS, GRUB a Windows. Je
možné, že to každý udělá "trochu jinak" a DHCP server pak není schopen
rozpoznat, že se jedná stále o jednu a tu samou síťovou kartu? Jde
nějak dhcpd nastavit, aby třeba uid vytvářel  vždy sám na základě MAC
adresy?
Setkal se někdo s podobným chováním? Jde to řešit jinak než nastavením
pevných adres?
Používám ISC DHCP server (verze 3.0.1), distribuce je Gentoo Linux.
Výpis z dhcpd.conf přikládám.
Díky moc.
Filip Jirsák

option wpad-curl code 252 = text;
option grub-menu code 150 = text;
subnet 194.108.202.0 netmask 255.255.255.192 {
 filename "pxegrub";
 next-server 194.108.202.2 ;
 option routers      193.108.202.1 ;
 option subnet-mask    255.255.255.192 ;
 option wpad-curl "http://intranet.gymnacel.cz/wpac/student.pac\000";
 option grub-menu "(nd)/grub.conf";
 option domain-name    "example.com ";
 option domain-name-servers  194.108.202.2 ;
 authoritative;
 pool {
   range             194.108.202.17 194.108.202.62 ;
   deny unknown-clients;
 }
 default-lease-time 21600;
 max-lease-time 43200;