OSPF a routovani pres vice tras soucasne

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Pátek Duben 22 12:22:33 CEST 2005

Dobre odpoledne,

Pokud mate mezi dvema routery dva fyzicke spoje (jeden segment),
takze zarizeni si vzajemne vidi ARP pakety, muzete pouzit slucovani
zarizeni na nizsi urovni --- bonding. Jde to nastavit tak, ze kdyz
zarizeni na druhe strane neodpovida na ARP nebo ping (tusim),
prestane se pouzivat. Potrebujete na to "bonding driver support" (IMHO
jako modul) v jadre (tusim, ze v 2.4 se to jmenovalo stejne).
Viz blize Documentation/networking/bonding.txt ve stromu jadra.

Tohle funguje jen pokud mate vazne dva fyzicke spoje.
Pokud chcete delat krouzek nebo nejakou mesh topologii se Zebrou,
umi to taky, ale musite ji zkompilovat s --enable-multipath
option.

Hledejte "zebra multipath routing". Podivejte se na
http://pilot.org.ua/zebra/zebra.html - budete potrebovat zapnout
zase nejake (jine) veci v kernelu, ale to je tam popsano.

Zcela konkretne Vas ovsem bude spis zajimat unequal-cost multipath
routing, kde pomoci nastaveni cost zhruba rozhazujete pocty streamu,
ktere pujdou tudy a tudy podle pomeru cost.

Multipath routing u Zebry je vazan na toky - kdyz bude jeden clovek
tahat data z jednoho zdroje, pujde to jednim rozhranim (IMHO), kdyz jich
bude tahat vic z ruznych mist, rozlozi se to.

Pokud to cele rozbehnete, prijde mi, ze by spousta lidi mohla mit radost
z clanku na tohle tema.

Mnoho zdaru :-)

Vaclav Stepan

P.S.: <sigh>Treba to zvladnete lepe s BIRD, kdyz je Zebra takova
nemoderni, ale s nim jsem to nikdy nezkousel</sigh>