IMQ+pptpd

pavelvitous na seznam.cz pavelvitous na seznam.cz
Sobota Duben 23 22:42:22 CEST 2005

Ahoj

Potreboval bych poradit s jednou veci. Nechci uplne zachazet do detailu.
Rekneme, mas jistej interface ppp0 na kterym tece net. Potom jde o to, ze
pripojeni pro klienty je postavene na tunelech tak se klient pres VPN
pripoji k tomu serveru, a podle nastaveni dostane IP, bud verejnou nebo
neverejnou. Ti co nemaj verej IP. jsou schovani za natem.(Coz je v tuto
chvily vedlejsi) a jsou smerovani zkrz ppp0 do netu. Ale jelikoz kdyz se
klient pripoji k tomu serveru tak se vytvori iface pppx. Jelikoz mame vice
klientu tak samozrejme tam je potom treba 10ppp IFACE. Jenze nemuzu
ovlivnit jakej IFACE klient dostane. Potreboval bych na tom rozjet nejakej
efektivni shaping, jedine to asi pujde pres IMQ, jenze jsem zatim celkem
NEWBIE a rad bych kdyby mi nekdo naznacil jak aspon zacit .... Dekuji za
vse dobre rady.