smart: OfflineUncorrectableSector error

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Duben 25 10:44:42 CEST 2005

Jan Markus wrote:
: sotva jsem spustil 'smartd', objevila se mi v logu nasledujici zprava:
:
:  Device: /dev/hdd, 1 Currently unreadable (pending) sectors
:  Device: /dev/hdd, 1 Offline uncorrectable sectors
:
: Co bych ted mel/mohl udelat?
:
: Lze nejak zjistit, o ktery sektor se jedna a pripadne sdelit file
: systemu (ext3), aby se mu vyhybal? Je mozne toho docilit bez ztraty
: dat na disku (tedy krome toho sektoru)?
:
	smartctl -a /dev/hdd vam rekne, o ktery sektor jde. Pak bych udelal

1. odzalohovat data na jiny disk; tento problem je jen predzvesti toho
	ze se disk brzo slozi uplne.
2. pustit long SMART self-test na odhaleni pripadnych dalsich problemu
3. debugfs je schopen k cislu bloku (v ramci partition; ne od zacatku disku)
	dohledat ve kterem souboru ten blok je.
4. pomoci badblocks (na partition s ext3, ne na cely disk) zjistit ktere
	sektory jsou vadne a rict o tom filesystemu (vsechny tyto kroky
	umi do sebe zapouzdrit "e2fsck -c [-c]").

-Y.

-- Yes. CVS is much denser.                                               --
-- CVS is also total crap. So your point is?             --Linus Torvalds --