IMQ+pptpd

Zdenek SUTR Kaminski sutr na valachian-labs.com
Pondělí Duben 25 18:40:38 CEST 2005

On Mon, 25 Apr 2005, Peter Surda wrote:

> To vsak nie je nejaka principialna nemoznost, len linuxovy tc je tak
> dizajnovany. Ingressove "shapovanie" v linuxe sa spravne vola "policing".

> Ten diagram som nenasiel, napriek tomu to pravda nie je, imq sa funkcne na
> ingress pouzit da, len linux to napriek tomu vidi ako egress (mozno to je
> zdrojom tohto chybneho tvrdenia).

Pomoci imq lze omezovat prichozi provoz a to tak, ze se povesi tc na
egress zarizeni imq. Nelze vsak povesti tc na ingress zarizeni imq. Jasne?

> Na virtualne zariadenie imq0 mozes potom vesat normalne egressy, ale z
> funkcneho hladiska sa to bude spravat ako ingress, teda shapovat to, co pride
> cez eth0.

To, ze se mi podari omezit provoz, ktery prichazi skrze eth0 jeste
neznamena, ze jsem pouzil ingress hernajs. Ze pouzitim ingress na eth0
nebo egress na jinem zarizeni nez eth0 mohu dosahnout tehoz vysledku, to
tu nikdo nepopira.

Jeste jednou, tc lze povesit jen na egress zarizeni imq. KDYBY slo povesit
tc na ingress zarizeni imq, tak bych pravdepodobne dosahl tehoz. Konec
slovickareni.

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...