qmail a uzivatele lokalni site

Petr Zapadlo zapadlo na melzer.cz
Úterý Duben 26 14:38:19 CEST 2005

Dne út 26. dubna 2005 14:11 Martin Urban napsal(a):
> uz se v tom zacinam pekne ztracet...
> tak jak jsem myslel ze to musi byt tak to neni a je vsechno naopak. Chystam
> reinstal OS, abych vyloucil moznost ze jsem neco nastavil spatne a pak to
> smazal, ale vono to tam zustalo. ale predtim se zeptam jeste na jednu vec.

Os nereinstalujte, to je zbytecne. Ostatne jaky linux vlastne mate?

> jakym zpusobem pridam noveho uzivatele (prosim o podrobny navod typu
> useradd ......, groupadd....)
> dejme tomu treba pro schranka1... Dekuji moc...

Vezmem to poporadku:

ve /etc/skel si vytvorte patricny maildir a .qmail soubor:
cd /etc/skel
/var/qmail/bin/maildirmake ./Maildir
echo "./Maildir/" > .qmail

timto jsme si zajistili ze pri zalozeni noveho usera bude mi korektne
nastaveny home pro prijem mailu.

vytvorime noveho uzivatele
useradd (-m) pokus1
nastavime mu heslo (pripadne)
passwd pokus1

Ted otestujeme funkcnost qmailu

echo "To: pokus1 na mojedomena.cz" | /var/qmail/bin/qmail-inject

a uzivatel by mel mit v /home/pokus1/maildir/new
soubor ktery bude obsahovat mail ktery jsme mu poslali (par radku hlavicky).
Pokud ne je neco spatne a je to napsane v logu

S pozdravem
--
Petr "Zapik" Zapadlo

Ing. Petr Zapadlo