docasny pristup na internet

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Úterý Duben 26 15:09:30 CEST 2005

On Tue, Apr 26, 2005 at 08:11:09AM +0200, JaFi wrote:
> Zdravim konferenci!
Ahoj.

> V dohledne dobe mam rozjet u naseho zakaznika neco jako hot-spot.
> Zakaznik ma takovouto predstavu:
>
> pripojit se bude moci kdokoliv. Jakmile se nekdo pripoji, zacne se mu
> pocitac cas a po urcite dobe (napriklad po 2 hodinach) mu internet
> prestane fungovat (popripade se zpomali). Toto bude zase moci zopakovat
> az dalsi den (nebo treba po tydnu). Jde o to, ze toto pripojeni bude
> hlavne smerovane na navstevniky v oblasti dosahu WiFi. Tj. aby se to
> nezneuzivalo mistnimi nadsenci.
>
> Neznate nekdo nejaky soft/specialni distribuci, ktera by toto umela?
Mozes pouzit [reklama]Route Hat. Ked mas zapnuty user management,
neregistrovane pocitace (kombinacia IP/MAC) automaticky presmerovava na
formular, ktory mozu vyplnit.

Ked si napises skript a das ho do cronu, vysledok formulara nim mozes
spracovavat a zapisovat to do zoznamu user managementu a potom ich v nom podla
casu blokovat a odblokovat. User management ma okrem ineho pole "komentar",
ktore mozes "zneuzit" na cas za-/ odblokovania. U jedneho zakaznika to podobne
robim.

Ako vsak uz niekto povedal, MAC sa da jednoducho fejkovat.

Route Hat ma okrem ineho aj traffic control, ktory ferovo deli dostupnu
kapacitu medzi uzivatelmi, a okrem toho ma ip accounting v ktorom vidis, kto
kolko pretransferuje.

Ako som uz kedysi pisal, je to optimalizovane na vykon. Na stovku uzivatelov v
pohode staci pentium a 128MB RAM.
[/reklama]

> Diky za radu.
>
> J. Filip
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
     The three Rs of Microsoft support: Retry, Reboot, Reinstall.