ssh klic

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Duben 28 03:27:37 CEST 2005

On Thu, 28 Apr 2005, Pavel Pivonka wrote:
> pouzivam autentizaci klicem, ktery jsem vygeneroval pomoci openssh. V Linuxu
> vse funguje ok. Já bych ten soukromej klic potreboval používat z woken.
> Konkrétně z klientů putty a SecueCrt.

Pokud budete generovat nový klíč, je nejlepší ho vygenerovat v putty
utilitě a veřejný klíč v openssh formátu z něj při generování zkopírovat
(není součástí generovaných souborů, jen se zobrazí při ukládání s
komentářem typu "tohle si dejte do authorized_keys".

Pokud chcete stávající klíč dostat do putty, doporučuju si v putty nějaký
cvičně vygenerovat a podívat se, jaký formát používá. IIRC, je soukromý
klíč (alespoň v případě RSA) normální PEM, tj. stejný jako u openssh,
veřejný má, narozdíl od openssh, také v tomto formátu. Pokud ho tedy na
přihlášení z nějakého obskurního důvodu vyžaduje, není problém si ho z
toho privátního vyrobit, např.

openssl rsa -pubout -in private.key -out public.key

On Thu, 28 Apr 2005, David 'Ilicz' Klementa wrote:

> Tusim se to delalo nejak tak, ze se ten klic (teda jeho verejna cast)
> nakopirovala nekam k tomu putty, v nastaveni se to tam prihodilo....
> jestli to funguje nebo ne-e nevim... nikdy jsem nemel moznost to
> pouzit....

Pokud by se putty opravdu umělo k openssh přihlásit jen s pomocí veřejného
klíče, tak by si tedy ten program u mě docela získal kredit :-)

-- Honza Houštěk