eth, WiFi, NFS

Bohdan Milar bohdan.milar na liberix.cz
Čtvrtek Duben 28 15:43:35 CEST 2005

Dobry den vsem,

mam doma server, ktery ma 2 ethernetove PCI karty a 1 PCI WiFi (XI-626).
Dokud jsem mel jednu ISA ethernetku a onu WiFi, chodilo NFS (pristupne
jen pres eth) bez vetsich problemu. Po prechodu na PCI eth (10 -> 100)
problemy zacaly.

Cinnost NFS je nevysvetlitelne blokovana (Debian, Slackware i FC, 2.4 i
2.6, hostap i hermes). Pri startu NFS (je-li aktivni WiFi) ceka system
treba i 2 minuty (zatizeni procesoru nulove). Potom se NFS odmlcuje na
ruzne dlouhou dobu (vetsinou max. 10 sekund) i behem prace serveru.

Kdyz jsem si koupil novejsi MB, nepodarilo se mi uz ani nainstalovat FC3
(resp. Aurox 10.1). Oba spadnou v okamziku cteni DB balicku. Kdyz WiFi
vyndam, instalace probehne korektne. System ale potom pri praci pada
(kernel panic) - nekdy hned behem bootu, jindy po par hodinach prace.
Slackware bootovany z tehoz disku jede klidne cely tyden a nespadne -
jen to pomale NFS.

Diky predem za vsechny dobre rady.

S pozdravem

Bohdan Milar