Jak nahrát .so knihovnu a jak vlastně funguje?

Michal Schmidt xschmi00 na stud.feec.vutbr.cz
Pátek Duben 29 14:06:35 CEST 2005

n_petr na seznam.cz wrote:

> Jestli jsem to dobře pochopil, tak v ld.so.cache, je pouze seznam na
> .so, které lze nahrávat do paměti a tento cache vypíšu pomocí "ldconfig
> -p". Jak tedy vylistuji seznam .so nalinkovaných v paměti, jestli to má
> vůbec smysl?

Dynamicke knihovny .so se vzdycky nacitaji do pametoveho prostoru
konkretniho procesu. Kdyz znate PID procesu, muzete zjistit seznam
nalinkovanych knihoven v /proc/$PID/maps.

> Jak jde .so manuálné přilinkovat do paměti, jestli to má vůbec smysl?

Nema to smysl. Musi se nacist v konkretnim procesu, a ne tak nejak
globalne do systemu.

Michal