openvpn, NAT, routing

Marek Barton bivoj na pohoda.com
Pondělí Srpen 1 16:40:02 CEST 2005

> Pouzi tcpdump a z toho by si mal vypozorovat, co sa kde deje.

 [LAN1]--[A]--[C(real ip)]--[B(non-real ip)]--[LAN2]

no z tcpdumpu jsem zjistil zhruba toto: Kdyz pingnu z LAN2 na vpn ip bodu
A, tak ping tam dojde, ale jako zdrojovou adresu ma neverejnou adresu bodu
B, nikoliv verejnou bodu C tudiz reply se nemuze dorucit. Z toho mi
vypliva, ze probehne pouze prvni NAT na bodu B a druhy NAT na bodu C jiz
nikoliv. Pritom na bodu C NAT funguje, protoze LAN2 do bezneho inetu
komunikuje bez problemu. Otazka je, co s tim? Ma to reseni? Jinak vsechny
body (A,B,C) je linux s 2.4 kernelem.

Marek Barton