openvpn, NAT, routing

Peter Surda surda na shurdix.com
Pondělí Srpen 1 19:54:09 CEST 2005

On Mon, 1 Aug 2005 17:51:11 +0200 (CEST) Marek Barton <bivoj na pohoda.com> wrote:

>+nemas.
Sory, blbost, zle som cital. Zacinam mat dojem, ze konfiguraciu mas zbytocne
komplikovanu. Napriklad naco potrebujes DNAT? Openvpn funguje aj bez toho,
pokial ma druha strana verejnu IP (raz dakto v liste spominal, zevraj sa to da
aj ked maju obaja len neverejnu, ale nijake podrobnejsie udaje som nenasiel a
sam som to neskusal).

> $IPTABLES -t nat -A POSTROUTING -s $LOCAL_NET -j SNAT --to-source $INET_IP
Tu je problem. Maskaraduje totiz aj pakety iduce cez tunel. To vysvetluje aj,
preco to jednym smerom ide a druhym nie. Pridaj do toho riadku
-o $INET_INTERFACE
a tym by sa to malo vyriesit.

[reklama]
Mozno by si mohol skusit Shurdix, ten sa o tieto veci stara sam. Napr. pri
openvpn das do /mnt/ramdisk/tun0

IP=10.0.0.156
VPNMODE=openvpn
LOCALIP=192.168.0.1
REMOTEIP=192.168.0.2
ROUTE=10.1.0.0 255.255.255.0
SECRET=/mnt/ramdisk/openvpn.key

Na druhej strane to iste obratene a bez IP=, a je hotove, sam nastavi aj
routovanie aj maskaradu aj firewall. Pripadne to mozem ponuknut aj za peniaze so
specialnym HW bez pohyblivych casti.
[/reklama]

>Marek Barton
S pozdravom,