CentOS zavedeni modulu pro SCSI pred instalaci.

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Úterý Srpen 2 08:13:04 CEST 2005

>http://faq.linux.cz/pracovni/driver-disk-howto
>Ponekud ulezele, ale pravdepodobne stale relevantni.

Ovšem řeší to jen jistou podmnožinu případů - tedy jen problém, že je
ovladač pro zařízení zahrnutý do existujících zdrojáků kernelu, ale není
přeložen v binárním kernelu určeném pro instalaci.

Větší zábava je ale v případě, kdy se pro zprovoznění zařízení musí
kernel opatchovat. To je pak IMHO jediný možný způsob a), tedy
nainstalovat jinam, přeložit si svoje jádro a pak přesypat ne potřebné
místo. Nepraktické, zdlouhavé ..
Nebo nevíte někdo o jednoduchém a srozumitelném popisu postupu, jak
(jednoduše) spustit instalaci (konkrétně FC, takže asi anaconda) s jiným
jádrem ?

Knkrétně jsem (na domácím stroji) vzdal instalaci FC3, protože se na
"pseudoRAID" řadiči Promise detekovaly jen dva disky, ze kterých se
nesložilo pole a instalátor mi tvrdošíjně nabízel, že opraví tabulky
rozdělení (což se mi ani trochu nehodilo). Takto špatně se to detekuje
kvůli nekompatibilitě s utilitou dmraid, která pole dokáže správně najít
až v novější verzi.
A kromě toho, že se chybně detekuje RAID0 pole ze dvou SATA disků,
ovadač pro čip Promise vůbec nenajde další PATA disk připojený tamtéž
(toto řeší patch jádra. který ale není zatím zahrnutý v distribučních
verzích).

Takže instalace je pak dobrodružství, při kterém nás chce připravit
anaconda o data a navíc ani nedokáže najít disk, na který se má
instalovat. Snad to opraví v novějších verzích.

BTW jak to je se zaváděním modulů v případě, že úplně přesně nesedí
verze jader ? Když by se vzalo stejné jádro jaké posloužilo pro
přeložení instalátoru a udělal by se v něm drobná změna (patch v jednom
ovladači), pak by se možná takto vytvořený modul měl dát zavést, ne ? A
pokud by se ho povedlo zavést, budu už za vodou nebo mi může "zakopnout"
i později, tj. za běhu ?