simulace MySQL na Postgresu

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Srpen 3 08:19:31 CEST 2005

Roman Fordinal <mailto:aben na webcom.sk> wrote:
> co to ma preboha spolocne s PHP?
> toto je SQL prikaz pouzity na MySQL ktory zobrazi zoznam tabuliek v
> databaze

:-))) můžete mi sdělit číslo normovaného (nebo alespoň draft) dokumentu,
který definuje interface mezi implementací datastoru a získávání metadat o
něm? Jsem na něj velmi zvědav... (neb se na něm IMHO nikdy nepracovalo a
standardizace je nyní jiným směrem...) MySQL není pupek světa... A
mimochodem, jsou prog. jazyky, které tento interface mají nezávislý na
databázi, namátkou třeba ODBC, JDBC, DBI/DBD a asi i interface v pythonu a
dalších...

Ta poznámka o tom interface byla zcela na místě, protože za interface se dá
použít třeba i isql, psql a jiné konzolové nástroje, které umí pracovat v
dávkovém režimu a třeba pro psql platí, že \l seznam databází, vlastníků a
kódování, \d seznam objektů, \dt seznam tabulek, \di seznam indexů apod...
samozřejmě to jde i přes SELECT na systémové tabulky, ale to je pro každou
databází (či verzi) rozdílné...

> a co sa uz tyka phppgadminu nesnazil by som sa ho porovnavat
> s phpmyadminom

	Proč? Zase jeden slepej zastánce jedné the best way?