CentOS zavedeni modulu pro SCSI pred instalaci.

Středa Srpen 3 09:53:17 CEST 2005

On Tue, 2 Aug 2005, Miroslav BENES wrote:

> Větší zábava je ale v případě, kdy se pro zprovoznění zařízení musí
> kernel opatchovat. To je pak IMHO jediný možný způsob a), tedy
> nainstalovat jinam, přeložit si svoje jádro a pak přesypat ne potřebné
> místo. Nepraktické, zdlouhavé ..

Pokud ten patch neni prilis agresivni (nebo lze modul prelozit zcela
samostatne), pak staci vzit zdrojaky instalacniho jadra, zkompilovat ten
jeden modul a ten vnutit do instalacniho procesu.

> Nebo nevíte někdo o jednoduchém a srozumitelném popisu postupu, jak
> (jednoduše) spustit instalaci (konkrétně FC, takže asi anaconda) s jiným
> jádrem ?

Slo za davnych dob udelat to, ze se vyrobila instalacni disketa, kam se
dalo to jine jadro a spustilo se to z toho. Zajimavy detail byl, ze se
to jadro dalo usit na miru konkretnimu stroji, takze nakonec bylo mensi
nez univerzalni instalacni jadro.

Problem muze vzniknout po dokonceni instalace, protoze v distribuci je
obvykle stejna verze jadra, ktera je pouzita pro instalaci, takze se
po dokonceni instalace dostaneme zpet na 1. policko.

> BTW jak to je se zaváděním modulů v případě, že úplně přesně nesedí
> verze jader ? Když by se vzalo stejné jádro jaké posloužilo pro
> přeložení instalátoru a udělal by se v něm drobná změna (patch v jednom
> ovladači), pak by se možná takto vytvořený modul měl dát zavést, ne ?

To ano. Zejmena kdyz se to prelozi tak, aby vysledkem byly az na ten
jeden modul zcela identicke binarky. Problemy lze ocekavat v pripade,
ze se snazim velkym kladivem (insmod -f) natlouct do jadra modul uplne
odjinud. Take by mohly nastat jiste potize, kdyby se pri kompilaci pouzila
vyznamne odlisna verze GCC a spol.

> A pokud by se ho povedlo zavést, budu už za vodou nebo mi může
> "zakopnout"  i později, tj. za běhu ?

Problemy mohou principialne nastat kdykoli.