software radi - pozdejsi pridani disku do raid1 pole (mirroru)

oldfrog oldfrog na volny.cz
Čtvrtek Srpen 4 16:07:29 CEST 2005

Zdravim vespolek.

Pripravuji diskove pole a chci jej nejdrive realizovat s jednou sadou
disku a teprve
pozdeji pridat dalsi - redundantni disky. Zajima me tedy, jak do
existujiciho raid1
s jedinym diskem pridat druhy disk. Data na poli musi zustat nedotcena,
pole lze vsak
odpojit i zastavit. Pouzivam persistentni pole.

Koukal jsem na raidhotadd a raidhotremove, ale pokud tomu dobre rozumim,
tyto prikazy
slouzi k vymene disku, ktery jiz v poli byl ale selhal. Pokud do raid1 s
jedinym diskem
pridam dalsi disk pomoci raidhotadd, prida se jako spare disk.

Je mozne zmenit konfiguraci existujiciho pole uvedenym zpusobem?

Nad raid1 pobezi jeste lvm, ktery bude umoznovat plynule rozsirovani
datoveho uloziste
behem jeho pouzivani. S tim problem nemam. Jde mi jen o to, jak za behu
prejit
k redundanci.

--
--- OldFrog ---