OT: DNS zaznamy pro MX servery

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Sobota Srpen 6 19:50:32 CEST 2005

On Sat, 6 Aug 2005, Jaroslav Prodelal wrote:

> rad bych se zeptal, jestli nekdo od boku nevite, zda podle nejakeho RFC
> musi mit domenova jmena zaznamy primo v A zaznamech nebo jestli to mohou
> byt i aliasy?

Obsahem MX zaznamu musi (krome priority) byt jen a pouze jmeno s platnym A
zaznamem (pripadne vice A zaznamy, pripadne AAAA zaznamem/y). Jina moznost
neexistuje. Pokud si tam date jmeno, ktere ma CNAME zaznam, pripadne
rovnou IP adresu, tak je jista sance, ze to v nekterych pripadech bude
fungovat, dle RFC to je ale jednoznacne spatne.

Jmeno, na ktere chodi posta ovsem nemusi mit MX zaznam, staci A zaznam
(ovsem vetsinou je rozumne ten MX udelat a to i v pripade, ze chcete mit
jen jeden mail exchanger a klidne namirene na stejne jmeno). Napr.

example.com	A	1.2.3.4
example.com	MX	10 example.com

Trochu sporne to je s dorucovanim posty na jmeno, ktere ma pouze CNAME
zaznam (kdyz uz ma CNAME, tak zadny jiny ani mit nesmi!). Toto by sice
melo fungovat, RFC 821 dokonce urcuje chovani klienta v takovem pripade (v
RFC 2821 tato pasaz uz neni), ale v praxi to neni prilis prakticke,
protoze ruzny hyperinteligentni software (napr. sendmail) ve vychozi
konfiguraci prepisuje adresy v hlavickach dle toho CNAME zaznamu, coz v
drtive vetsine pripadu neni zadouci chovani.

>    Jedna se mi o to, ze jsem mel definovan zaznam:
>
> mx.domena.cz, ktery byl alias pro mx.jinadomena.cz a to byl jeste alias
> pro mail.jinadomena.cz, ktery uz mel A zaznam.
>
>    Nekde z Nemecka k nam nemohli poslat postu s chybou

Dobre vam tak.

-- Honza Houstek

P.S. Jeste jsem nikdy nevidel, ze by nekomu precteni relevantnich RFC
zpusobilo ujmu.