DNS server pro local

Miroslav Kolombo kolombo na kolombo.cz
Pondělí Srpen 8 12:01:30 CEST 2005

Resim problem s caching DNS a resolvovanim pro lokalni sit.
Udelal jsem si named na brane do Internetu (router.domena.cz)
a uspesne mi to cachuje pozadavky na DNS.

Lokalni sit mi to resolvuje taky, ale ne vsechno. A problem je jen na
stanicich.

Pokud napisu "nslookup router" na stroji, kde bezi DNS, tak je odpoved
spravna vnitrni adresa.
Totez na stanici ale jako "ping router" nefunguje, pritom na normalni
pocitace v siti to resolvuje
spravne a prikaz probehne.
Pokud napisu ping router.domena.cz, tak se mi vrati spravna vnejsi adresa a
ping funguje

Cast /etc/named.conf
controls {
        inet 127.0.0.1 allow { localhost; } keys { rndckey; };
};

zone "domena.local" {
        type master;
        file "domena_l";

Cast /var/named/domena.local

$TTL    86400
;$ORIGIN localhost.
@                       1D IN SOA       @ root (
                                        44              ; serial (d. adams)
                                        3H              ; refresh
                                        15M             ; retry
                                        1W              ; expiry
                                        1D )            ; minimum

                        1D IN NS        router.domena.cz.
                        1D IN A         127.0.0.1

router                  IN      A       192.168.1.249
mail                    IN      A       192.168.1.250

/etc/resolv.conf
nameserver 127.0.0.1
nameserver 194.228.2.1
nameserver 194.228.2.61