zalohovani a nova media

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Pondělí Srpen 8 21:43:38 CEST 2005

Jaroslav Lukesh wrote:

> Berte to tak, ze jsou to polovodice a staci jen nejaka vetsi
> vysokoenergeticka castice, ktera se prozene strukturou pameti, no a
> hned mate bitik v p*deli. To byl take duvod, proc se v dobach 0,8um
ú...)
> Zkratka, pasky vam ochrani pred magnetickym polem i mensim pozarem
> sejf, na tohle uloziste vam ani sejf nepomuze. Nehlede na dalsi
Mno, jsem "elektrikar" a nejak se mi nechce verit, ze by ten qualt-elektron
proletel i tim sejfem. Podle me dobre uzemneny sejf je Faradayova klec jako
víno. Ale muzu se mylit.

> Na cistou elektroniku pro zaohovani v zadnem pripade nespolehejte.

No ja zase slysel od dvou fotografu, co se vraceli odnekud ze Stredniho
vychodu jinou historku. Jeden si nechal veskere snimky na xD kartach, druhy
to v notebooku prehral na externi ZIP250. Kdyz prijeli pres mnohe hranice do
CR, tak na tech kartach to bylo vsechno, kdezto na ZIPkach ani tuk. Asi je
nekde celnici zrentgenovali kvuli terorizmu a takhle to dopadlo. Ten ZIPkar
byl fakt na mrtvici, protoze to mel za par dnu odevzdat nejakym novinam nebo
co a mel prd :-)

> Spis udelejte raid-1, kde jeden z disku po provedeni xfs_freeze
> natvrdo vypnete (hdparm -Y, ovsem nektere blbejsi disky se i po tomto
> probudi), xfs unfreeznete a system jede dal v degradovanem poli
> (samozrejme muzete tam mit spare disk, ktery nahodite misto toho
> vypnuteho). Jen si pak rano pri vytahovani nesplest disky :o)

Tady nejde ani tak o backup zivych dat, protoze nemaji zadny server. Vsechno
je na jednotlivych PC. Tady jde spis o povinnosti ze zakona, ze se doklady
musi archivovat az 10 let, ale muze to byt na nosicich dat. Jedna se o
firmu, ktera vede ucetnictvi dodavatelskym zpusobem pro stovky firem. Takze
to nemohou davat 100 ucetnictvi na jedno CD. Musi se pekne kazda firma
zvlast a pokud mozno i kazdy rok zvlast. Ne ze by se to neveslo, ale kdyby
se to nahodou poskodilo (na jakemkoliv mediu), tak Bernak vymeri flastr za
ztratu dokladu za 1 rok a ne treba za celych 10 let.
Takze si predstavte rekneme 200 ucetnictvi. To je 200 pasek na rok a 2000 na
povinnych 10 let. To uz je poradna almara s daty. Tak proste premyslim,
jak100hoven :-)
Asi jim navrhnu paleni na CD/DVD a to dvojmo. Jedno zalozi oni, druhe daji
zakaznikovi, at si to archivuje u sebe take.
Ovsem takova xD karta je mensi nez CD ... :-)
--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz