zalohovani a nova media

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Srpen 9 14:09:32 CEST 2005

Dne pondělí, 8. srpna 2005 21:43 "Petr Vileta" <stoupa na practisoft.cz>
napsal(a):
> Mno, jsem "elektrikar" a nejak se mi nechce verit, ze by ten qualt-elektron
> proletel i tim sejfem. Podle me dobre uzemneny sejf je Faradayova klec jako

kazda faradayova klec ma "prosak" a to docela znacny - i desitky procent. Na
TestComu by vam o tom mohli povidat (taky nam parkrat zmerili kraviny -
proste ruseni, ktere se dostalo dovnitr).

> víno. Ale muzu se mylit.

nejde vubec o elektron, ale treba o kvarky...

> No ja zase slysel od dvou fotografu, co se vraceli odnekud ze Stredniho
> vychodu jinou historku. Jeden si nechal veskere snimky na xD kartach, druhy
> to v notebooku prehral na externi ZIP250. Kdyz prijeli pres mnohe hranice
> do CR, tak na tech kartach to bylo vsechno, kdezto na ZIPkach ani tuk. Asi
> je nekde celnici zrentgenovali kvuli terorizmu a takhle to dopadlo. Ten
> ZIPkar byl fakt na mrtvici, protoze to mel za par dnu odevzdat nejakym
> novinam nebo co a mel prd :-)

To jste elektrikar? ZIPka zdechla na magneticke pole nebo vibrace. Kdyz nekomu
o neco jde, tak ma zalohovat na vice zpusobu. Pri rentgenovani spis zdecha
elektronika. Mel si to nechat v tom notebooku, ty nerentgenuji (jen musite
predvest funkcnost).

> Tady nejde ani tak o backup zivych dat, protoze nemaji zadny server.
> Vsechno je na jednotlivych PC. Tady jde spis o povinnosti ze zakona, ze se
> doklady musi archivovat az 10 let, ale muze to byt na nosicich dat. Jedna

ty disky v sejfu vydrzi dlouho a manipulace s nimi je nejjednodussi a muzete
je mit taky nekolikrat. Pak jedine pasky.

> [...]
> firma zvlast a pokud mozno i kazdy rok zvlast. Ne ze by se to neveslo, ale
> kdyby se to nahodou poskodilo (na jakemkoliv mediu), tak Bernak vymeri
> flastr za ztratu dokladu za 1 rok a ne treba za celych 10 let.
> Takze si predstavte rekneme 200 ucetnictvi. To je 200 pasek na rok a 2000
> na povinnych 10 let. To uz je poradna almara s daty. Tak proste premyslim,
> jak100hoven :-)
> Asi jim navrhnu paleni na CD/DVD a to dvojmo. Jedno zalozi oni, druhe daji
> zakaznikovi, at si to archivuje u sebe take.

200 cdcek neni o nic mensi nez 200 pasek, spis naopak.

> Ovsem takova xD karta je mensi nez CD ... :-)

mozna me budete mit za pokrytce, ale co takhle laserdisk? Pravda, cdcko zvici
LPcka, ale zaznam na nem netrpel tolik jako na CD a i ty prepisovaci vydrzely
nekolik obletu kolem zeme (nez byly prepsany). Jako datove medium se
pouzivaly u MACu. Anebo jine magnetooptikum.

--

                        Jaroslav Lukesh