squid farma

Miroslav Suchy miroslav na suchy.cz
Úterý Srpen 9 16:14:55 CEST 2005

Pavel Czepczor wrote:
> Dobry den,
> jen kratce. Provozuje nekdo pro vetsi pocet uzivatelu subject.
> Patrne me to ceka , pokud nenajdu jine reseni, a chtel bych znat
> nazory , poznamky a problemy , proste co je dobre a ceho se pri budovani
> vyvarovat.

Na co farma? I pro vice (tisice) lidi staci jedna proxy.
Ale moje zkusenost... Udelal jsem si doma squid proxy a venoval jsem ji 40 GB na
disku a pamet mela 700 MB. Byla intenzivne pouzivana - nekolik dotazu za sekundu
24 hodin denne 7/365. Projevoval se u ni jeden neduh - pravidelne jednou za cca
10-20 minut dochazelo k mohutnemu hrkani disku a squid tak na 30 sekund odmital
zpracovavat pozadavky. Zrejme mel moc dat na disku a k tomu malou pamet,
nevim... Vyresil jsem to omezenim prostoru na disku na 4 GB a problem zmizel.

A pouceni: prilis naddimenzovana proxy muze i brzdit.

Mirek Suchy