CBQ / HTB - upload - delsi

Peter Surda surda na shurdix.com
Středa Srpen 10 11:42:02 CEST 2005

On Wed, 10 Aug 2005 08:52:26 +0200 "Bretislav Duda" <b.duda na rubicon.cz> wrote:

>Chci omezovat upload i download nezavisle pro jednotlive ip, tzn. Mit
>moznost nastavit kazde ip stanice separatne jakoukoliv rychlout pro download
>a upload.
Pripadne sa pozri sem http://docs.shurdix.org/shurdix:learn a hladaj "Traffic
control based on WRR". Neda sa sice konkretne nastavit niekomu specificka
rychlost, deli a skaluje to vsak dynamicky a v praxi sa mi to ukazalo
zmysluplnejsie, hlavne na tom netreba nic ladit.

>Download me nyni az tak netrapi, trapi me upload.
Poznam :-)

>Pokud musim udelat separatni zaznam pro kazdou IP aby to bylo nezavisle, jak
>moc to zatezuje cpu, kde je nejaky limit. Dejme tomu 1000ip adres, 1000
>konf. Htb, 1000 radku v TCRULES? Utahne to CPU? Pomijim ze bych se asi
>zblasnil pri tvorbe 1000ks htb konf. Souboru.
WRR mam otestovane pri 1400 pocitacoch a 20Mbit a zatazenie je prakticky
nemeratelne. Co sa tyka delenia pomocou HTB, da sa to spravit tiez "spravne",
ale musis vediet ako na to (napr. hashovacimi filtrami), inac to moze sposobit
velke vykyvy.

S pozdravom,
Peter

--