Sendmail a "řízený" RELAY

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Středa Srpen 10 13:17:03 CEST 2005

Přeji krásný den !

Mám problém s konfigurací poštovního serveru sendmail. Protože ale
určitě podobnou situaci někdo z vás už řešil, prosím o radu nebo odkaz
na návod jak postupovat.

Potřeboval bych nastavit sendmail tak, aby přijímal zprávy odkudkoliv
(zaměstnanci cestující s ntb). Protože ale nechci aby byl tento stroj
zneužit k rozesílání spamu, potřeboval bych :

a) přebírat poštu jen od prověřených uživatelů (prokážou se znalostí
dvojice jméno/heslo) bez omezení IP adresy odesilatele
b) nepřebírat poštu od klientů kteří se neproikážou podle bodu a)
c) data přenášet šifrovaně

Ohledně bodu a) jsem našel návody a IMHO to je už nastavené - povedlo se
mi nastavit, aby se server při neprávné dvojici jméno/heslo ozval a
poštu odmítnul. Ale pořád i nadále přebírá poštu odjinud, což je
nežádoucí. A ohledně šifrování už vůbec nevím :(

Předem děkuji za nakopnutí - nejlépe česky, ale i pořádný vyčerpávající
popis v angličtině by se hodil.

Miroslav Beneš
System administrator
ŽĎAS a.s.