debian itch & nvidia & apt

Kilian Igor Igor.Kilian na infogas.sk
Čtvrtek Srpen 11 09:35:31 CEST 2005

Prajem vsetkym prijemny den.

Chcel som si odskusat debian na notebooku a preto
som si zvolil testing verziu (cize itch).
Instalacia prebehla OK az na graficku kartu pre Xka. Sice
pracuje aj so vstavanym driverom, ale ked nabehne
do Xiek, tak pri prepnuti na konzolu su vsetky rozsypane.
Takze som si isiel nainstalovat Nvidiacky driver:
- stiahol som si najnovsi linuxacky driver z www.nvidia.com
- zistil som, ze neviem ziskat rovnaku verziu kernelu
  binarneho a zdrojakov (chcem pouzivat kernel rady 2.6).
  Tento zoznam som ziskal z apt. Ako vidno ani jedna
  verzia source nie je aj v image:
  kernel-source-2.6.8 2.6.8-16
  kernel-image-2.6.8-2-k7-smp 2.6.8-16
  kernel-image-2.6.8-2-k7 2.6.8-16
  kernel-image-2.6.8-2-686-smp 2.6.8-16
  kernel-image-2.6.8-2-686 2.6.8-16
  kernel-image-2.6.8-2-386 2.6.8-16
  kernel-image-2.6.8-11-em64t-p4-smp 2.6.8-14
  kernel-image-2.6.8-11-em64t-p4 2.6.8-14
  kernel-image-2.6.8-11-amd64-k8-smp 2.6.8-14
  kernel-image-2.6.8-11-amd64-k8 2.6.8-14
  kernel-image-2.6.8-11-amd64-generic 2.6.8-14
  kernel-image-2.6.11-1-k7-smp 2.6.11-7
  kernel-image-2.6.11-1-k7 2.6.11-7
  kernel-image-2.6.11-1-686-smp 2.6.11-7
  kernel-image-2.6.11-1-686 2.6.11-7
  kernel-image-2.6.11-1-386 2.6.11-7
- kedze som sa dostal do slepej ulicky, tak som pozeral na
  rozne packages cez web. Zistil som ze v testing casti su
  aj balicky nvidia*. Su tam aj kernely s nvidiackymi driverami,
  ale iba verzie 2.4. Bohuzial neviem aky zdroj mam pridat do
  apt-get, aby som to vedel cez neho stiahnut.

moje sucasne /etc/apt/sources.list je nedoktnute ako po instalacii:
deb http://ftp.sk.debian.org/debian/ testing main
deb-src http://ftp.sk.debian.org/debian/ testing main
deb http://security.debian.org/ testing/updates main

Otazky:
1, preco v testing casti debianu (neviem ako je to v stable vetve)
    nie je dostupny kernel v rovnakej verzii ako v binarnej forme,
    tak aj zdrojovej? Ak sa daju niekde ziskat rovnake verzie tak kde?
2, ked na webe najdem na site http://packages.debian.org/ nejaky
    balicek ako zistit co pridat do /etc/apt/sources.list, aby som to
    vedel stiahnut? (ak poznate aj ine zdroje odkial ziskavat taketo
    informacie prosim napiste ich)
3, neviem ako zistit v ktorom balicku sa nachadza nejaka binarka.
    da sa to? Ak ano ako? Ide mi o binarky, ktore nie su nainstalovane.
    to znaci chyba mi nejaka binarka, ale neviem aky balicek si mam
    pridat. Zistit ktora nainstalovana binarka patri ktoremu balicku
viem.
4, zistil som, ze ked mam pre apt zadefinovane proxy pre http, tak to
funguje
    v pohode, ale neviem ako spravit aby som zadal aj zdroj ftp a ten
    isiel cez http proxy s basic autorizaciou. Docital som sa, ze sa
    da ist iba cez ftp proxy, ale to ja nechcem. Potrebujem ist cez HTTP
    proxy s podporou FTP.

Prepacte za zaciatocnicke otazky, ale cez google som nic take nenasiel
a doteraz pracujem hlavne s rpm distribuciami takze v tom aptcku som
mierne
strateny kde a ako to ziskam. Zatial nechcem pouzivat nieco ako download
priamo a potom dpkg install. Rad by som mal system nakonfigurovany tak,
ze pridam zdroj do sources.list. Za kazde nakopnutie vsetkym debianistom
(pravdaze aj ostatnym) vopred dakujem.

Igor