Klonovani patition tabulky

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pátek Srpen 12 07:54:05 CEST 2005

Vazeni,

	existuje nejaky jednoduchy zpusob, jak "naklonovat" partition
tabulku na jiny disk? Mam dva stejne disky (a treti jiny) a snazil jsem se
na ty dva stejne vytvorit partition podle disku 3 tak, abych disk 3 mohl
zkopirovat na nove vytvoreny raid na discich 1 a 2. Z fdisku jsem si precetl
vzdycky start a end cylinder a nalupkal to do fdisku na disk 1 a to same na
disk 2. Kupodivu to vedlo k drobne ruznym velikostem parition. (Ze partition
nemusi zacinat a koncit presne na hranici cylindru vim, ale proc to u dvou
stejnych disku vede k ruznym vysledkum?)

	Tak jsem se rozhodnul pouzit dd, ale prikaz dd if=/dev/hda of=/dev/hdc
bs=512 bc=10 (nebo kolik potrebuju) vede pouze k tomu, ze se zkopiruje
rozlozeni primarnich oddilu, extended se nekopiruji.

	Jdu na to uplne blbe?

PS: Nekde jsem slysel, ze v /sbin by mely byt jenom staticky linkovane
binarky. Jak jsem se empiricky presvedcil, tak to neni pravda. Bylo tomu
vubec nekdy tak a nekde jsem prisel k mystifikaci?

PPS: Da se z dynamicke binarky udelat staticka? Nebo nejak automaticky udelat
balik "aby to jelo" misto rucniho hledani zavislosti pres ldd?
--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860