Klonovani patition tabulky

Petr Klíma petr.klima na madeta-group.cz
Pátek Srpen 12 08:46:13 CEST 2005

Vasek Stodulka napsal(a):
> Vazeni,
>
> 	existuje nejaky jednoduchy zpusob, jak "naklonovat" partition
> tabulku na jiny disk? Mam dva stejne disky (a treti jiny) a snazil jsem se
> na ty dva stejne vytvorit partition podle disku 3 tak, abych disk 3 mohl
> zkopirovat na nove vytvoreny raid na discich 1 a 2. Z fdisku jsem si precetl
> vzdycky start a end cylinder a nalupkal to do fdisku na disk 1 a to same na
> disk 2. Kupodivu to vedlo k drobne ruznym velikostem parition. (Ze partition
> nemusi zacinat a koncit presne na hranici cylindru vim, ale proc to u dvou
> [...]

Nejdete ...

ale v part table je misto jen pro 4 zaznamy ....
takze vznikla extended part. table na zacatku extended prtition ...

dd je dobry nastroj ... jen bych

A) tam nedaval to bc= a zkopiroval cely disk a jste bez problemu s
extended part.

B) udelal to jak delate i s bc a pak si vyhledal kde je zacatek Extended
part. a pomoci skip= a seek= bych vytahnula prepsal jen ji

C) vykaslal se na rozdeleni disku
	- udelal bych partition pro swap ma kazdem disku (swapd si zatez
rozlozi sam ... mozna kvuli )
	- zbytek udelam jako jednu velkou part. a disky spojim do mirroru
	- filesystemy vytvorim pomoci LVM

	= ma to tu vyhodu, ze muzete FS zvetsovat, zmensovat jak potrebujete ...

    Petr Klíma

    e-mail:  petr.klima na madeta-group.cz   MADETA Group a.s.
    phone:   +420 389 136 209             Rudolfovská 246/83
    web:     http://www.madeta-group.cz   370 50 České Budějovice
                                          Czech Republic