Rozoznanie krajiny podla IP

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pátek Srpen 12 09:28:45 CEST 2005

On 12 Aug 2005 00:20:19 -0700, Ivan  Suchy <suchy.ivan na gmail.com> wrote:

>  Dobry den,
>  zaujimalo by ma, aky sposobom rozoznava napr. google.com
>  z ktorej krajiny pochadza jeho navstevnik.
>  Existuju snad nejake databazy IP adries, podla ktorych by
>  sa to dalo urcit?
>  V podstate by som len potreboval vediet, ci je navstevnik
>  mojich stranok z ciech, zo slovenska, alebo zo zvysku sveta.

	Principialne se da pouzit databaze z www.ripe.net, ale s kazdym
pristupem posilat jeden dotaz? Ja jsem to jednou taky potreboaval a
udelal jsem si aspon lokalni cache, abych se na jednu IP ptal vzdy jenom
jednou.

	Jinak google se AFAIK rozhoduje podle jazyka, ktery mu posle
browser, dal to nijak neresi. Heuristika je to dobra. Prece jenom i v cesku
se vyskytuji lidi, kteri cesky neumi a google by radi pouzivali. :)

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860