MD5 a nejvetsi mozna velikost vychoziho souboru (minen soubor ze ktereho chci spocitat hash)

Michal blabla na secunet.cz
Sobota Srpen 13 22:35:59 CEST 2005

Peter Surda napsal(a):

> [...]
> akonahle je dlzka dat vyssia ako dlzka hashu. Z praktickeho hladiska je vsak
> podstatnejsou otazkou, ci sa tato kolizia da najst rychlejsie ako vyskusanim
> vsetkych moznosti a kolko to konkretne trva.
>
> Nedavno nejaka cinska kryptografka zverejnila analyzy, ako sa u SHA1 a MD5 da
> ten proces najdenia kolizie da zrychlit (nepamatam presne kolko, mam dojem ze u
> MD5 to bolo 2048 krat).
>
> Toto vsetko sa da vycitat z wikipedie, co ani nie je zdroj specializovany na
> kryptografiu. Mas u mna teda male bezvyznamne minus :-).
Mno jo, mam k dispozici i materialy, ktere se tvari "vedecteji". Jenomze
ta wikipedie je prehlednejsi a mnohdy i vecnejsi :-)

> BTW pri pouziti hashovania mimo kryptografie, napr. pri indexovani udajov, sa s
> koliziami priamo rata a kazdy normalny program ma taku situaciu osetrenu.
Ee, jedna se mi o kryptografii.

--
Michal Vymazal
vymazal at secunet dot cz