Routing samostatnych IP adries

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Neděle Srpen 14 23:57:06 CEST 2005

On Sun, 14 Aug 2005, Michal Rybarik wrote:

> Zdravim all,
>
> pred casom tu tusim isiel sposob, ako rozdelit subnet na jednotlive
> IPcky a ako tie routovat. Nedari sa mi to najst v archive ani v googli..
> Prosim poradte.
[...]
> Poradite ako? (BTW koncove zariadenie moze mat lubovolny operacny
> system, linuxove su len routre.) Dakujem

Pominu-li to, ze se jedna o zakladni problem ze siti, ktery s linuxem a
tematem tohoto listu nema mnoho spolecneho, a ze byste nemusel byt liny a
poradne archiv prohledat, jde vam asi priblizne o toto.

1) udelat NAT 1:1 mezi privatni adresou a verejnou adresou, kterou chcete
koncovemu zarizeni pridelit. je to nejjednodussi v tom, ze nemusite skoro
nic menit, pouze na stroji, ktery dosud delal maskaradu, udelate tuto
maskaradu adresne pro ruzne stroje na ruzne verejne IP

Pokud toto z nejakeho duvodu nestaci a je skutecne potreba dostat verejnou
adresu az na koncove zarizeni, muzete

2) pridelit mu privatni i verejnou adresu a zajistit patricnou konfiguraci
routovacich tabulek na koncovem zarizenich i zainteresovanych routerech

Pokud je operacni system tak tupy, ze toto neumoznuje, a muze mit pouze
jednu adresu na fyzickem rozhranni a k ni prideleny sitovy rozsah a
default gw v tomto rozsahu, tak

3) mu proste pridelte kyzenou adresu s libovolnym rozsahem a na gw
udelejte NAT tak, aby aby gw byla pod verejnou adresou viditelna jen z
toho koncoveho stroje

4) protahnete prislusny segment az ke koncovemu zarizeni pomoci bridge
nebo proxy-arp

-- Honza Houstek