MD5 a nejvetsi mozna velikost vychoziho souboru (minen soubor ze ktereho chci spocitat hash)

Peter Surda surda na shurdix.com
Pondělí Srpen 15 00:03:03 CEST 2005

On Sun, 14 Aug 2005 20:44:41 +0200 Michal Vymazal <blabla na secunet.cz> wrote:

>Ale o tom tu prave celou tu dobu mluvime, ze. Jak velky muze byt vzor,
>aby ten hash byl jednoznacny a tim padem jedinecny.
Vid predchadzajuce prispevky.

>Takze pokud vzor ma (nejvyse) 2 na 64 bitu a vysledkem je 128 bitovy
>hash, pak by tato podminka mela byt splnena.
Ocividne si mylis si pocet moznosti a dlzku dat. Akonahle mas data dlhsie ako
128 bitov, musi nevyhnutne existovat kolizia pri pocitani hashu, ktory ma presne
128 bitov.

128bitovy hash moze nadobudnut 2^128 roznych hodnot. 2^64bitov dlha sprava moze
nadobudnut 2^(2^64) = ca 2^18000000000000000000 (18 nul) roznych hodnot, a ked
si uvedomime, ze 2^64 je limit a nie pevna hodnota, je ich este viac. Kolizii je
tam tympadom ludovo povedane ako nasratych.

Tych 2^64 je podla wikipedie obmedzenie algoritmu, ktory deli data na chunky pri
SHA-1 (v algoritme samotnom tento limit nevidim, asi to ma kryptograficke
zdovodnenie). To je ina vec ako jedinecnost hashu.

--
http://www.shurdix.org - Linux distribution for routers and firewalls