OT: zivotnost DVD a CD jako zalohovaciho a archivacniho media

Martin Calko calko.martin na cpost.cz
Pondělí Srpen 15 12:50:41 CEST 2005

oldfrog napsal(a):
> Jako vypalovaci mechaniku ted pouzivame uplne obycejnou LG,
> ale bude se porizovat nova. Je vhodnym kandidatem Plextor?

Uvaha:Kvalitu zapisu na CD/DVD zasadne ovlivnuje strategie zapisu
pouzita vypalovackou. Dalo by se rici, ze z toho vyplyva zaver, ze
vypalovacku by v takove situaci bylo nejlepsi zvolit od stejneho vyrobce
jako media. Kdo uz by mel byt schopen definovat strategii zapisu lepe,
nez ten kdo oboje vyrabi a z toho duvodu by mel oboji nejlepe znat?

Mam take LG. V jejim manualu se primo doporucuji media Taiyo Yuden a
Mitsubishi Optical (mj. Verbatim). Zaver si jiste kazdy dokaze udelat
sam. Jen jeste doplnim, ze postupem casu se media meni i kdyz je vyrabi
stejny vyrobce a tak neni od veci obcas aktualizovat fw mechaniky.

> A co rychlost vypalovani?  Ma smysl vypalovat pomaleji nez 16x?
IMHO ano, protoze cim rychleji se medium vypali, tim pomaleji ho pak
mechanika cte (empiricky zjisteno). Nevim presne o cem to vypovida ale
selsky rozum mi naseptava, ze to nebude ve prospech rychlych zapisu :)