V cem je hlavni kouzlo SHA-1? (Was: Re: MD5 a nejvetsi mozna velikost vychoziho souboru (minen soubor ze ktereho chci spocitat hash))

Michal Vymazal blabla na secunet.cz
Pondělí Srpen 15 22:36:43 CEST 2005

Peter Surda napsal(a):

> A co si Kefalin predstavujete pod pojmom jednoznacny?
Nezapomen, ze NSA vydala SHA-1 jako "USA Government standard". Nejak se
mi nechce verit, ze by uspeli s tim, ze dva prstiky mohou mit stejny otisk.

Jak je to vlastne s tou kompresi? Pseudokod mi toho fakt moc nerekl.

> No vidis, tak si na to nakoniec prisiel sam, ked sa ti to niekolkokrat vysvetli
> :-)
>
> Koliziu sa vsak v oboch pripadoch (MD5 aj SHA-1) uz podarit naslo, v pripade
> SHA-1 metoda zatial nebola zverejnena. Okrem toho, nie je kolizia ako kolizia
> (zase vid wikipedia).

Nasel jsem tvrzeni o nalezene kolizi na SHA-1. Ale popsanou kolizi (dve
ruzne vstupni zpravy se stejnym hashem) jsem nenasel.

--
Michal Vymazal
vymazal at secunet dot cz