Obnova dat z XFS

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Úterý Srpen 16 08:34:37 CEST 2005

Marek Stopka <marekstopka na gmail.com> wrote:

> Dobrý večer omylem jsem utilitou mv přepsal film souborem s titulkama a
> potřeboval bych ho obnovit. Je to na filesystému XFS, který jsem hned
> přemountoval na ReadOnly. Předem děkuji za odpověď. (Vím přesnou
> velikost souboru v bajtech.)

ak ten subor nebol (velmi) fragmentovany, tak nieco na sposob:
dd if=/dev/hdX bs=1024 skip=zaciatok | mencoder - -oac copy -ovc copy -idx -o vystup.avi

kde zaciatok je zhruba predpokladane miesto na disku kde sa film zacinal
(netusim ako ho zistit, mozno je nejaky xfs_debug)

alebo pustit mencoderu na prehravanie cely disk - ak nespadne, nieco sa
z toho bude dat vytiahnut (ale, asi to nebude jediny film na tom disku,
ze :-))

ak tento postup zlyha (co asi ano), ja by som sa zameral na zistenie ake signatury
ma ten film na jednotlivych blokoch (zalezi na kodeku a kontajnere) a potom
prehladal disk od toho zaciatku filmu na prislusne signatury a najdene
data presiel mencoderom.

zaver je asi taky, ze to nestoji za tu namahu, iba ak by to boli unikatne
snimky ktore nie je mozne ziskat este raz inym sposobom

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |