webovy kalendar a synchronizace prez wap

Lukas Cirkva lukas na cirkva.net
Úterý Srpen 16 21:01:37 CEST 2005

Dobry den,

Katarina Machalkova wrote:
> Dobry den

> Ja teda nechci delat reklamu Sunu,

take nechci delat reklamu, jen male upresneni a doplneni toho co
Katarina napsala.

> ale to, co pozadujete, spolehlive umi Sun
> Java System Portal Server
> (http://docs.sun.com/app/docs/coll/PortalServer_05q1), konkretne teda jeho
> cast Mobile Access Pack. Pristup jak pres http, tak pres wap, testovano s
> Palm Treo 350 a 600 a Nokia 6310i.

Jak pro pristupu pres wap je treba Portal s Mobile Access Pack, tak pro
webovy kalendar je nutny produkt Calendar Server s adresarovym serverem
od sunu (Directory Server). K portalu je nutne take nainstalovat produkt
jmenem Access Manager (SSO, administracni konzole, sprava portalu
apod.). Portal a Access Manager jsou javovske webove aplikace, takze k
nim aplikac (napr. sunovskej nebo treba Websphere).
Vypada to slozite, ale zase tak hrozne to neni. Hlavne je dostupna
pomerne slusna dokumentace a lze vse stahnout k otestovani.

Dokumentace lezi na sunovskych strankach:
http://docs.sun.com/app/docs/prod/entsys.05q4#hic

> Co se tyce instalace, z linuxovych
> distribuci je oficialne podporovan RHEL (ovsem po trose tweakovani lze
> nainstalovat i na jinou rpm-koidni distribuci)

Oficialne je podporovan RHEL (a Solaris x86/Sparc). S portaci na jine
linuxove distribuce bohuzel nemam dobre zkusenosti a moc nedoporucuji,
stoji to zbytecne moc casu a namahy. Vyhodnejsi je vyuzit nejaky klon
RHEL zdarma napr. CentOS.

> Nevim, jak je to presne s licenci, ale mam za to, ze Sun Java System-cokoliv
> by melo byt pro firmy pod 100 zamestnancu zdarma. Samozrejme, SJS ma ipar
> nevyhod:
> * neni open-source

Bohuzel nejsou open-source. Sunove o zmene licence premysleji, uvidime
co ukaze budoucnost.

> * je to cely napsany v Jave, takze k tomu potrebujete opravdu vykonne zelezo

Sice se cely balik techto programu jmenuje Sun _Java_ Enterprise System
(baliku je nekolik typu), ale to neznamena, ze jsou programovane pouze v
Jave. Pouzita je hromada technologii od javy, pres c++, perl,
javascript, shell skripty atd. :-)

Pametove narocnejsi je aplikacni server s webovymi aplikacemi
(napriklad: portal). Kalendar naproti portalu neni psan v jave (pouze
jediny z klientu) a  provozujem ku spokojenosti tuto aplikacku na
relativne pomalem stroji srovnatelnem vypocetne se starickym pentiem 200.

--
*Lukáš Cirkva*