tlac v prostredi linux / windows

Slavo Fabian lists na zdarma.sk
Středa Srpen 17 11:55:22 CEST 2005

Ake mate skusenosti s tlacou na zdielanych tlaciarnach v zmiesanom
prostredi windows a linux?
Hladal som zbezne archiv, ale  nie je tam vyhladavanie, takze ak ste to
riesili, uvitam nejaky link, alebo aspon cas kedy.

Mam par problemov s tlacov a neviem sa pohnut.

Problem 1 - tlac z linux pc  na windows tlacovy server cez cups a sambu
- bezi, ale len ak su pocitace na spolocnej vetve siete, ak su na roznej
vetve, tak tlac neprebehne - ostava visiet v spolleri a nedostane sa na
server, aj ked sa pc navzajom vidia a nie je tam ziaden firewall a
obmedzenia. v doporucovanom error logu cups je akurat unable to connect
to samba host connection failed with error NT STATUS UNSUCCESSFUL - to
mi velmi nepomohlo. To iste pc s windows bez problemov na dany server
tlaci.

Problem 2 - tlacovy server je linux - cups a samba a windows pc nedokaze
tlacit, hoci su na spolocnej vetve a tlaciaren je nastavena a povolena
pre vsetkych a je viditelna cez http na porte 631 - to iste pc s linuxom
tlaci bez problemov.

Skusal som google a par clankov na tuto temu, ale bohuzial, ziadne
nepomohli

Slavo.