chmod a chown - WinXP - OT

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Srpen 18 08:43:42 CEST 2005

Petr Šobáň <mailto:soban na soban.cz> wrote:
> nepomůže nic, to stejné jak u linuxu když obejdu bios a
> podaří se mě to
> nastartovat v single režimu pod rootem.

	Proč tak složitě, první rescue distribuce a CD BOOT a jsem
doma...:-) (na single ve slušných krajích potřebuju znát root heslo)

> Mě normálně wolfstein i ET běží pod linuxem OK pod uživatelem :-)

	Pokud si vybavuji, byly problémy třeba se zvukem - přístup do
/dev/audio apod. pod normálním uživatelem nebylo možné, dneska se to řeší
přes daemony ala ESD apod., problémy možná vyšuměly...

> Ano protože přecejenom napadnout linux i když je tam starší
> SW je horší,
> samozřejmě taky existují BFU co to nainstalují a ty díry si
> tam nechají
> a někdo jim to napadne.

	Tady nesouhlasím, napadnout starý Linux znamená najít a pustit
libovolný rootkit, občas dokonce sekvence v telnetu apod. V MS Windows
zpravidla musíte najít vhodnou utilitku a můj subjektivní dojem je, že najít
crackerské nástroje pro Linux je výrazně snažší než pod MS Windows (spolu s
faktem, že když se pohybujete na těchto stránkách, tak musíte mít MS IE a
současně s tím si výrazně zaserete počítač havětí...:-))

> Já jsem netvrdil že to nejde zabespečit ale je rozdíl když vás OS bude
> nutit přihlašovat se a né se spouštět v jednouživatelském režimu bez
> hesla tak jako windows.

	Pokud jste to nebyl Vy, pak se omlouvám (archív teď prohledávat
nebudu), ale do vlákna jsem vstoupil v okamžiku, kdy někdo tvrdil, že systém
práv na NTFS v podstatě neexistuje a lze libovolným uživatelem "když se to
umí" zapisovat kamkoli... - s tím nesouhlasím, neb jak se ukázalo "zapisovat
kamkoli" lze stejnou metodikou jako v Linuxu - přes chyby povýšit oprávnění
na taková, která k dotyčnému úkonu dle FS (práv) dostačují... - nakolik je
to jednodušší či složitější v Linuxu nebo MS Windows je věc, kam se diskuse
stočila později a ne moji vinou...:-)

> PS. Kdo se přihlašuje do windows a používá login+heslo ? Pokud ten PC

	Já, otec, všichni komu jsem kdy instaloval MS Windows (od verze 95)
a to i tehdy, nejsou-li v síti a přihlášení jde obejít stisknutím ESC.