X problém / KDE tuhne při inicializaci

oak na yo.cz oak na yo.cz
Pátek Srpen 19 14:33:19 CEST 2005

Dobrý den,

<hist>
* instalace SuSE 9.3 na nový laptop FS Amilo 3843, pro problémy zkoušeno
opakovaně s různými nastaveními
* jeden pokus spočíval v instalaci: linux konsole + X + dodatečně KDE;
KDE se rozběhlo bez problémů po "startx /opt/kde3/bin/kdm"
* u všech dalších byly problémy při startu KDE, Gnome naběhlo ale bez
nabídek v panelu, taky tuším testované IceWM bylo "dezorientovaný" (menu
fungovala, ale ne plocha)
* WindowMaker bez problémů, včetně KDE aplikací
</hist>

KDE zatuhne při spouštění při *inicializaci periferií* (podle progressu
splash-screenu). KDM log toho moc neříká (toto se vyskytuje opakovaně):
---------------- kdm.log ------------------
X Window System Version 6.8.2
Release Date: 9 February 2005
X Protocol Version 11, Revision 0, Release 6.8.2
Build Operating System: SuSE Linux [ELF] SuSE
Current Operating System: Linux linux 2.6.11.4-20a-default #1 Wed Mar 23
21:52:37 UTC 2005 i686
Build Date: 22 March 2005
    Before reporting problems, check http://wiki.X.Org
    to make sure that you have the latest version.
Module Loader present
Markers: (--) probed, (**) from config file, (==) default setting,
    (++) from command line, (!!) notice, (II) informational,
    (WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
(==) Log file: "/var/log/Xorg.0.log", Time: Thu Aug 18 23:19:12 2005
(==) Using config file: "/etc/X11/xorg.conf"
Mouse[3] no synaptics event device found (checked 65 nodes)
Query no Synaptics: 6003C8
(EE) Mouse[3] no synaptics touchpad detected and no repeater device
(EE) Mouse[3] Unable to query/initialize Synaptics hardware.
(EE) PreInit failed for input device "Mouse[3]"
Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/local,
removing from list!
Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/CID, removing
from list!
---------------- konec - kdm.log ------------------

"(EE) Mouse[3]" je jen kvůli HWě vyplému touchpadu, který mi způsobje
tuhnutí při spuštění powersaved (to mě teď nepálí). Zajímavější je asi
hláška o neinicializaci fontů - může toto způsobit problémy okenním
manažerům??? Obsah obou adresářů je stejný, a to:

oak na linux:~> ls /usr/X11R6/lib/X11/fonts/CID
encodings.dir  fonts.cache-1  fonts.dir  fonts.scale

Má význam zabývat se tímhle [fonty]? Zdá se [mě] to být nepravděpodobná
příčina problémů...
Našel jsem nějaké odkazy na "Could not init...", ale Google říkal "those
lines aren't the problem either because i have them too and my setup
functions correct".
Dnes ještě zkusím přeinstalovat nv driver pro GeForce Go 6800 driverem
od nVidie a otestovat jiné rozlišení LCD/nastavení Xserveru (Google
říkal že to může pomoci). Kousne se to totiž někdy v momentě, kdy se má
zapnout rozlišení 1440x900 (při 130MHz)...

Nějaké zkušenosti, nápady, třeba i kde jinde hledat problémy?

V záloze mám ještě instalaci nVidia ovladačů.

S pozdravem,

Oak

------------ Xorg.0.log (jen konec) -----------

(II) Synaptics touchpad driver version 0.14.0
Mouse[3] no synaptics event device found (checked 65 nodes)
(**) Option "Device" "/dev/input/mice"
(**) Option "SHMConfig" "on"
Query no Synaptics: 6003C8
(EE) Mouse[3] no synaptics touchpad detected and no repeater device
(EE) Mouse[3] Unable to query/initialize Synaptics hardware.
(EE) PreInit failed for input device "Mouse[3]"
(II) UnloadModule: "synaptics"
(II) XINPUT: Adding extended input device "Mouse[1]" (type: MOUSE)
(II) XINPUT: Adding extended input device "Keyboard[0]" (type: KEYBOARD)
(II) Mouse[1]: ps2EnableDataReporting: succeeded
Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/local,
removing from list!
Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/CID, removing
from list!
(II) 3rd Button detected: disabling emulate3Button