NIS a laptopy

Vladimir Dvorak dvorakv na vdsoft.org
Neděle Srpen 21 20:29:45 CEST 2005

Robert Jirik wrote:

>ano, nejen proto opravdu nemam rad NFS, ale v tenhle okamzik me to ani tak
>moc netrapi, protoze se jedna o moji domaci sit, kde si takoveho cloveka
>zabiju sam ;o)
>
>proto nemam NFS rad a moc si nedovedu predstavit jeho nasazeni na siti,
>kde pocitace prichazi a odchazi, ale nenasel jsem nic lepsiho ...

bezpecnejsi alternativa je AFS - to zas nemam rad ja a vrele nedoporucuju

co se tyka bezpecneho NFS, tak pouzivam kompinaci napr. s openvpn nebo
openswanem.  autenticitu a navic sifrovani zajistuje openvpn (resp.
openswan).  Nevyhoda je, ze migrace z jednoho sitoveho prostredi do
jineho je docela problem. :-( To se ale take da resit ruznymi profily
pri startu OS.

Vla:da